Follow-up workshop session after the International Symposium, Creativities Unfold 2006 - 07: Perspectives on Value Creation. This is a discussion workshop and conducted in English. Active participation is necessary. For each session, the number of participants is limited to twenty. At TCDC Information counter, ticket available from September 30, 2006 onwards with 10% discount for Premium, 20% for Silver/ Platinum, 15% for Corporate members. For more information, call 0-26648448

VALUE CREATION - THE PLAYFUL LINK BETWEEN
CREATIVITY AND BUSINESS


วิทยากรจะนำเสนอการบรรยายสั้น ว่าด้วยเรื่อง "มูลค่าสร้างสรรค์ของผลิตภัณฑ์ กับการสร้างตลาดใหม่" และเริ่มปฏิบัติการจำลองตลาดขึ้น โดยผู้เข้าร่วมกิจกรรมแต่ละท่าน จะต้องนำเสนอสินค้าไทยหนึ่งชิ้น ที่สามารถแสดงออกถึง มูลค่าสร้างสรรค์" (Value Creation) เพื่อร่วมกิจกรรม สถานการณ์จำลองการประมูลสินค้า ผู้เข้าร่วมกิจกรรมแต่ละท่าน ต้องสวมบทบาทของผู้ประกอบการ ที่ต้องพยายามสร้างกลยุทธ์ทางธุรกิจ ในการสร้างมูลค่าของสินค้าของตนให้ ไปสู่ราคาประมูลที่สูงที่สุด

The topic of workshop will touch on the subject of "VALUE CREATION" in relationship with an approach to a new market. The workshop masters, Mr. Garrick Jones and Mr. Sam Buxton, will begin the event by a short presentation. It then follows with a simulation of marketplace. By that the masters would initiate a creative auction model, in which everyone has to bring in an object to participate. Each object, in this respect, must be from any real market in Thailand and should be representing the concept of Value Creation, somehow. During the event, the participants will engagea session of discussion and analyzing the object's value. Then they have to set up
business strategies for pushing up to the object to the highest level of value.

Participants: Economist, Designers, Entrepreneurs

Ticket price 2,000 THB

9 Oct 2006
10:00-12:00 ,TCDC Auditorium

Communication in Design
การสื่อสารกับงานออกแบบเป็นสิ่งสำคัญโดยเฉพาะอย่างยิ่งในวงการโฆษณา KesselsKramer ได้นำเสนอความแปลกใหม่ในการนำศาสตร์ความรู้สาขาต่างๆ เข้ามาใช้และตีความอย่างสร้างสรรค์
(Creative Interpretation) ให้เกิดเป็น ข้อความและภาพเพื่อใช้ในการสื่อสารหนึ่งๆ โดยเล็งถึงผลสำเร็จ ผู้เข้าร่วมสัมมนาเชิงปฏิบัติการนี้ จะได้ทดลองระดมความคิดและผลิตผลงานโฆษณาหนึ่งชิ้น โดยเน้นที่การใช้แหล่งข้อมูลที่หลากหลาย มาหลอมรวมกันภายใต้การตีความอย่างสร้างสรรค์

The workshop will focus on how KesselsKramer integrate communication into design and how we cross-over into a whole range of different disciplines. This is something unusual in the design and advertising industry. Normally every discipline works separately. Itัs challenging for creative people to look further than their own specialty. In this workshop, the participants have to integrate communication into their design. There will be a short exercise to explore this integration through creative interpretation.

Participants: Creative, Art Director, Designers, Advertising Agency

Ticket price 2,000 THB

9 Oct 2006
14:30-16.30, TCDC Auditorium

Methodology in Building Camper's Brand Value
CAMPER แบรนด์รองเท้าชื่อดังจากสเปน หนึ่งในกรณีศึกษาที่ได้รับการกล่าวถึงอย่างแพร่หลาย ในแง่ของการสร้างแบรนด์ ผ่านรากเหง้าของวัฒนธรรมส่งผลต่อการรับรู้และพัฒนาการ ของแบรนด์ที่เกิดขึ้นอย่างรวดเร็ว การสัมมนาเชิงปฎิบัติการครั้งนี้ เปิดโอกาสให้ผู้เข้าร่วมสัมนา แลกเปลี่ยนประสบการณ์ ความรู้ และข้อคิดเห็น เพื่อหาแนวทางใหม่ๆ ในการสร้างและสื่อสารแบรนด์

ตัวอย่างแนวคำถามในการสัมนามีดังนี้
1. แบรนด์สามารถเป็นส่วนหนึ่งของวัฒนธรรมได้หรือไม่ ?
2. ที่มาของรากเหง้าสำคัญหรือไม่
3. คุณว่าคุณสามารถชักชวนลูกค้าให้ใช้สินค้าในแบบอย่างของเขาเองได้หรือไม่?
4. ความคิดเห็นต่อ Mono-brand, Stereo-brand และ Multi brands
5. ความคิดเห็นต่อ Authenticity vs. Aspiration?
6. ความคิดเห็นต่อ ความซื่อสัตย์ กับ การหลอกลวง
7. อะไรมีประสิทธิผลกว่า ระหว่างดีไซน์กับวัฒนธรรม ในแบรนด์แฟชั่น

Using CAMPER as a case history to investigate the power of originality and authenticity in building brand value, open discussion among participants will explore the future possibilities in branding and communication.

Examples of questions:
1. Can brands become part of culture?
2. Is it important where you are from?
3. Can you ask the consumers to use a brand in their own way?
4. Mono or Stereo or Multi-brands?
5. Authenticity vs. Aspiration?
6. Honesty vs. Bullshit?
7. Is it effective to go to culture rather than design for a fashion brand?

Participants: Brand Managers,Marketing Professionals,Advertising Agency,
Entrepreneurs

Ticket price 2,000 THB

9 Oct 2006
10:00-12:00,TCDC Auditorium

 

ศูนย์สร้างสรรค์งานออกแบบ ชั้น 6 ดิเอ็มโพเรียม ช็อปปิ้ง คอมเพล็กซ์
622 สุขุมวิท 24 กรุงเทพฯ 10110
เวลาทำการ อังคาร - อาทิตย์ (ปิดวันจันทร์) 10.30 - 21.00 น.

Thailand Creative & Design Center (TCDC), 6th Floor The Emporium Shopping Complex
622 Sukhumvit 24, Bangkok 10110, Thailand
Opening hours Tuesday - Sunday (Closed on Monday) 10.30 a.m. - 9.00 p.m.