โดย วิทยา ศรีอารีรักษ์ รองกรรมการผู้จัดการ บริษัท ซี.พี. อินเตอร์เทรด จำกัด
ร่วมกับ วีณา อ่องจริต ที่ปรึกษาด้านการตลาด บริษัท เดอะ ไมเนอร์ ฟู้ด กรุ๊ป จำกัด (มหาชน)
และที่ปรึกษาฝ่ายสื่อสารการตลาดและประชาสัมพันธ์ ศูนย์สร้างสรรค์งานออกแบบ

ห้องออดิทอเรียม TCDC
เสาร์ 11 พฤศจิกายน 2549 / 14.00 - 16.00 น.

ผู้ประกอบการที่ขาไม่ใหญ่สายป่านไม่ยาว
ทำอย่างไรจึงจะเจาะตลาดจีนได้

เสวนาครั้งนี้จะทำให้ผู้ประกอบการรายย่อยได้เรียนรู้กลเม็ดในการเจาะตลาดจีนและชี้ช่องทาง
ให้นักออกแบบสามารถพัฒนาผลิตภัณฑ์ที่โดนใจผู้บริโภคชาวจีน คุณวิทยา ศรีอารีรักษ์
รับผิดชอบงานด้านการค้าระหว่างประเทศให้ ซี.พี. กรุ๊ป มา 26 ปี ท่านมีประสบการณ์
การดำเนินธุรกิจทั้งในไทย มาเลเซีย ฮ่องกง และจีน
โดยคุณวิทยาจะมาบอกเล่าประสบการณ์
ในการทำธุรกิจของ ซี.พี. ในประเทศจีน ตั้งแต่ปี พ.ศ. 2523 ซึ่งแน่นอนว่ากว่าจะเจาะตลาดจีน
ได้สำเร็จอย่างทุกวันนี้ ขาใหญ่อย่าง ซี.พี. ก็เคยล้มลุกคลุกคลานมาแล้ว

คุณวีณา อ่องจริต เป็นที่ปรึกษาให้ เดอะ ไมเนอร์ ฟู้ด กรุ๊ป ในการพัฒนากลยุทธ์เพื่อบุกตลาด
ธุรกิจร้านอาหารและฟาสต์ฟูดส์ในประเทศจีน จนปัจจุบันสามารถขยายร้านเดอะ พิซซ่า คอมปะนี
ซิซซเลอร์ และเลอ แจ๊ซ ในกรุงปักกิ่งได้กว่า 30 สาขา โดยคุณวีณาจะอธิบายถึงหลักการ
ทำการตลาดในจีน ตั้งแต่การศึกษาพฤติกรรมของผู้บริโภคและความเป็นไปได้ของตลาด
การทำวิจัย ไปจนถึงวางแผนการตลาด เพื่อเตรียมความพร้อมในการบุกตลาดจีนซึ่งได้ชื่อว่า
เป็นตลาดขนาดใหญ่ที่มีความหลากหลายและเปลี่ยนแปลงอยู่ตลอดเวลา

เสวนาเป็นภาษาไทย ไม่เสียค่าใช้จ่ายใดๆ
สำรองที่นั่งล่วงหน้า โทร. 02 664 8448.


Insight from Key Players to Small Business:
How to Crack Chinese Market

by Withaya Sriareerug, Vice President of International Trading Business Group,
C. P. Group and Veena Ongcharit, Marketing Consultant for The Minor Food Group Public Company Limited and Marketing and Communication Consultant for Thailand Creative & Design Center

Auditiorium, TCDC
Sat 11 Nov, 2006 / 14.00 - 16.00

How can small entrepreneurs penetrate the Chinese market? The talk will focus on
the tricks to crack the Chinese market for small-scale entrepreneurs and give designers
the insight on how to develop the right products for Chinese consumers.

Withaya Sriareerug has 26 years experience in international trade management with C.P.Group., handling business in Thailand, Malaysia, Hong Kong and China. In this
talk, Withaya will share his experience in conducting C. P. Group's business in China
since 1980. Before today's success, even a giant like C. P. has had its fair share of
stumbling and fumbling.

Veena Ongcharit is the marketing consultant, who helps Minor Food Group (PLC)
in developing the strategic plan to penetrate China's restaurant and fast-food market.
Today, Minor has opened over 30 branches of The Pizza Company, Sizzler, and
Le Jazz in Beijing. Veena will explain the principles of marketing in China; from
studying consumer behaviour and market feasibility, conducting market research,
to developing marketing plan. Get yourself ready to invade China a huge market
that is very fragmented, very diverse and constantly changing.

Conducted in Thai
Free of charge

For reservations, call 02 664 8448.


 

 

Disclaimer

ศูนย์สร้างสรรค์งานออกแบบ ชั้น 6 ดิเอ็มโพเรียม ช็อปปิ้ง คอมเพล็กซ์

622 สุขุมวิท 24 กรุงเทพฯ 10110
เวลาทำการ อังคาร - อาทิตย์ (ปิดวันจันทร์) 10.30 - 21.00 น.
โทร.(66) 2 664 8448 แฟ็กซ์.(66) 2 664 8458

Thailand Creative & Design Center (TCDC), 6th Floor The Emporium Shopping Complex
622 Sukhumvit 24, Bangkok 10110, Thailand
Opening hours Tuesday - Sunday (Closed on Monday) 10.30 a.m. - 9.00 p.m.
Tel.(66) 2 664 8448 Fax.(66) 2 664 8458