เรื่องราวของเดนิมที่เก่าแท้

Creating Authentically Distressed Denims

ของเก่าเท่ากับคุณค่าใหม่ ของใหม่คลี่คลายโจทย์เก่า
NEW VALUE FROM OLD THINGS, NEW ANSWERS TO OLD PROBLEMS

โครงการโอโนมิจิ เดนิม

ด้วยรู้ถึงคุณค่ากางเกงยีนส์ว่าอยู่ที่ความเก่าและลวดลายเฉพาะตัวจากการส่วมใส่ในชีวิตประจำวัน เรโซลูท แบรนด์ยีนส์สัญชาติญี่ปุ่นและเมืองโอโนมิจิ ได้ร่วมมือกับชาวเมือง 270 คน ทั้งนักบวช พนักงานร้านเบเกอรี่ เกษตรกร กระทั่งคุณครูโรงเรียนอนุบาล ผู้รับกางเกงยีนส์คนละ 2 ตัว ไปสลับกันสวมแบบอาทิตย์เว้นอาทิตย์ตลอดปี 2556 โดยทุกสุดสัปดาห์จะนำยีนส์ไปให้ช่างฝีมือเฉพาะทางจากจังหวัดชิมาเนะทำการซักฟอกตามลักษณะการตกของสีและสภาพของยีนส์แต่ละตัวอย่างละเอียด ก่อนที่จะนำออกวางจำหน่ายในเดือนมีนาคม 2557 ที่ร้านในย่านการค้าของเมืองโอโนมิจิ โครงการโอโนมิจิ เดนิม เกิดขึ้นโดยมีจุดประสงค์สืบสานวัฒนธรรมการผลิตผ้าเดนิมของย่านบิงโกะที่ได้รับการยอมรับจากเดนิมแบรนด์ดังระดับโลก รวมถึงพลิกฟื้นเศรษฐกิจที่ตกต่ำของเมืองให้กลับมาคึกคักอีกครั้งโดยใช้ความร่วมมือของชาวเมืองมาสร้างความเก่าที่หาไม่ได้จากที่ใด

Onomichi Denims Project

Knowing that the value of denims rise when they are distressed -- used and worn out, showing unique scuff marks from daily use. Resolute, Japan’s denim brand and the Onomichi City collaborate in a project with 270 city dwellers - priests, bakery shop assistant, farmers and nursery school teachers - to take two jeans and wear them alternately every other week throughout 2013. Every weekend these demins are sent to the craftsmen in the nearby Shimane Prefecture, who wash them and accentuate the distressed condition of each pair of jeans - the characteristic scuff marks and loss of color. These jeans will be on sale in March 2014 in the commercial district of Onomichi. The Onomichi Denims Project was initiated with the aim to carry on the denim manufacturing heritage of the Bingo area, which was hailed by all the world-famous brand of denim jean manufacturer. The project also aim to revive the economy of the city through the people’s collaboration in creating authentically distressed denims.