ล้อเลียนด้วยการลอกเลียน

Parody by Imitation

ของเก่าเท่ากับคุณค่าใหม่ ของใหม่คลี่คลายโจทย์เก่า
NEW VALUE FROM OLD THINGS, NEW ANSWERS TO OLD PROBLEMS

เสื้อยืดสกรีนลาย CUCCI

นอกจากจะล้อเลียนเสื้อผ้าแบรนด์เนมที่ขายในราคาแพงลิบ เสื้อยืดสีดำสกรีนลาย CUCCI สีทองจากเอสเอสยูอาร์ แบรนด์เสื้อผ้าแนวสตรีทจากนิวยอร์กของรัสแลนด์ “รัส” คาราบลิน ยังมอบโอกาสในการเติมเต็มตัวตนผ่านการแต่งกายและมอบอารมณ์สนุกสนานที่ประชดประชันรสนิยมการชื่นชอบสวมใส่แบรนด์ไฮเอนท์อย่างแสบสันต์ โดยเดือนมิถุนายนที่ผ่านมา เอสเอสยูอาร์ร่วมกับคลอท แก๊งค์ นักออกแบบและเจ้าของร้านแฟชั่นแนวสตรีทบนเกาะเกาลูนในฮ่องกง ในการออกแบบลายสกรีนสื้อยืดที่ได้แรงบันดาลใจมาจากคุณค่าแบบเดิมๆ ของแบรนด์เนมที่มีชื่อเสียงมายาวนาน ที่ยังตั้งกระทู้ถามถึงสถานะและคุณค่าของแบรนด์หรูหราราคาแพงจากอดีตในยุคสมัยใหม่ที่กำลังถูกลอกเลียนและบริโภคอย่างดาดดื่นไปทั่วโลก

CUCCI T-Shirts

The letters CUCCI in gold on the black T-shirt from SSUR, the street style apparel brand of Ruslan “Russ” Karablin from New York, parodies the luxury brand Gucci. The T-shirt provides the opportunity to fulfill at the same time the desire to wear nice clothes and to scoff at the worship of luxury brands. Last June, SSUR collaborated with CLOT, a team of designers and an owner of street-fashion apparel store in Kowloon, Hong Kong, in designing screen-printed T-shirts that were inspired by the old value of the long-standing famous brand names while questioning the status and value of these luxury brands from the past in the context of the modern world where they are popularly copied and consumed worldwide.