เมื่อจับเอาความน่ารักมาเล่นสนุก

Cuteness Pays

ของเก่าเท่ากับคุณค่าใหม่ ของใหม่คลี่คลายโจทย์เก่า
NEW VALUE FROM OLD THINGS, NEW ANSWERS TO OLD PROBLEMS

รองเท้าผ้าใบแวนส์รุ่น SK8-HI SLIM "HELLO KITTY"

รองเท้าผ้าใบแวนส์รุ่น SK8-HI SLIM "HELLO KITTY" คือตัวอย่างของการที่วัฒนธรรมโลกรับเอาวัฒนธรรมคาวาอิแบบญี่ปุ่นมาเล่นสนุก เมื่อปัจจุบัน “นิว เนิร์ด” คือเทรนด์ใหม่ทันสมัยมาแรง จึงไม่น่าแปลกใจที่โลโก้แมวขาวผูกโบว์สีแดงสุดคลาสสิกของบริษัทซันริโอจากญี่ปุ่น จะปรากฏเป็นลวดลายเรโทรบนรองเท้าสเก็ตของแวนส์ แบรนด์สตรีทแฟชั่นจากสหรัฐอเมริกา ทุกวันนี้ คิตตี้จังเป็นที่นิยมทั้งในหมู่เด็กและผู้ใหญ่ไม่แพ้กันจากความสามารถในการปลุกอารมณ์ความรู้สึกเป็นเด็กอันเป็นสากล โดยในปี 2551 บริษัทซานริโอระบุว่ามีสินค้าที่ใช้ลิขสิทธิ์โลโก้เฮลโล คิตตี้ กว่า 50,000 รายการใน 60 ประเทศทั่วโลก ซึ่งทำให้แมวชื่อดังนี้มีมูลค่าต่อปีเฉลี่ยสูงถึงห้าพันล้านเหรียญสหรัฐฯ

Vans Skate Shoes SK8-HI SLIM "HELLO KITTY"

Vans Skate Shoes SK8-HI SLIM "HELLO KITTY" represents the playful adoption of the Japanese Kawaii culture into the global culture. As the ‘new nerd’ trend is hot, it is unsurprising that the classic logo - the white cat with a red bow tie - from Japan’s Sanrio Co., Ltd. has appeared in the retro design pattern on the skate shoes by Vans, the US company specializing in street fashion footwear, sportswear and accessories. Today the Hello Kitty brand is popular among children as well as adults, because it can universally arouse the child within us. Sanrio revealed that there are over 50,000 kinds of merchandise licensed to use Hello Kitty logo in over 60 countries all over the world -- which makes the famous cat worth as much as five billions US dollars a year.