ก็อ้าปากกว้างมันไม่สวย

Cover Your Mouth, Please!

บิด ปรับ แปลง
ADOPTING WITH ADAPTATION

แคมเปญลิเบอเรชั่น แรพเปอร์

เมื่อผลการวิจัยทางการตลาดระบุว่าเมนูคลาสสิกเบอร์เกอร์ซึ่งชิ้นใหญ่เป็นรายการที่ลูกค้าสตรีสั่งน้อยที่สุด ปลายปี 2555 เฟรชเนส เบอร์เกอร์ ร้านฟาสต์ฟู๊ดแบบอเมริกันสัญชาติญี่ปุ่น จึงออกแคมเปญลิเบอเรชั่น แรพเปอร์ ที่ตอบสนองค่านิยมความงามแบบเล็กกระจุ๋มกระจิ๋มและวัฒนธรรมการรับประทานในที่สาธารณะของสตรีญี่ปุ่นที่การอ้าปากกว้างนั้นไม่สุภาพ โดยกระดาษห่อเบอร์เกอร์พิมพ์หน้าหญิงสาวสวยปากเล็กอมยิ้มกำลังงาม กลายเป็นเครื่องมือปลดปล่อยที่สร้างความสุขให้ลูกค้าสตรีกล้ากัดแฮมเบอร์เกอร์คำโต ภายในเดือนแรกของการเริ่มแคมเปญ เฟรชเนส เบอร์เกอร์ สามารถขายเมนูคลาสสิกเบอร์เกอร์ได้มากกว่าเดือนก่อนหน้าถึงร้อยละ 213 แคมเปญซึ่งทำโดยเดนท์สึ เจแปน ยังชนะรางวัลเหรียญเงินจากคานส์ ไลออนไปเมื่อกลางปีอีกด้วย

Liberation Wrapper Campaign

As a market research indicated that its chunky ‘Classic Burger’ was the least popular with women customers, Freshness Burger, a Japanese burger company, launched its Liberation Wrapper campaign in 2012 to satisfy the cultural values of Japanese women, who find small mouths pretty and consider it bad manners to open their mouth wide when they are eating out. The new burger wrapper printed with the picture of a women, with a small mouth and smiling demurely, has proved liberating for the women customers who could then open their mouth as wide as they please while biting into the chunky burger. Sales of the Classic Burger jumped by 213 % within the first month of the campaign. Created by Dentsu Tokyo Inc, the campaign was also awarded a silver medal from the Cannes Lions International Festival of Creativity in the middle of last year.